De dieselmotor vroeg aan het eind van het seizoen zeer nadrukkelijk om onderhoud. Of eigenlijk niet zozeer de motor, maar de brandstoftoevoer. De fietspomp had verschillende keren goede diensten bewezen door het brandstofcircuit schoon te blazen. Het was hoogste tijd om het probleem bij de bron aan te pakken. De tank moest eruit. Nu is dat niet zo’n groot ding, hij zit alleen op een weliswaar handige maar tevens lastig bereikbare plek.
Eerst maar eens de diesel eruit gepompt inclusief de meeste smurrie die zoals verwacht onderin zat. Geen water – da’s mooi. En dan moet-ie eruit getild kunnen worden. Ondanks dat Bertien dacht te weten dat de tank eruit kan zonder verdere aanpassingen aan de motor, was het toch even spannend of dat zou lukken. En jawel, op de halve centimeter – of kwam dat toch omdat het kraantje was afgebroken? Nieuw kraantje erop dus. En daarna de tank gespoeld … en gespoeld … en gespoeld. En na het drogen weer terug geplaatst. Alle slangen er weer aan, diesel erin, accu erop en … starten maar! Soms is een draaiende motor toch een fijn geluid. En wij?! Wij zijn best trots op onszelf.